MRSM Baling photo 1001076_553324654730273_1874794375_n_zps9af75643.jpg

Monday 16 November 2015

PERTANDINGAN MINGGU BAHASA DAN KUIZ KESUSASTERAAN MRSM ZON UTARA




   Bahagian Pendidikan Mara telah menganjurkan acara tahunan iaitu Minggu Bahasa. Pada tahun ini,MRSM Berseri telah menjadi tuan rumah acara tersebut. Seramai orang pelajar telah dipilih bagi mewakili maktab dalam acara yang dipertandingan pada yang lalu.
     Antara acara yang dipertandingkan adalah seperti Drama bahasa inggeris,pertandingan Scarbble,Spelling bee,Story-telling,Public Speaking, Pidato, Syair, Sajak serta Forum.Pertandingan ini bertujuan bagi mengasah bakat-bakat terpendam pelajar serta memberi peluang supaya mereka menjadi lebih yakin dengan kebolehan yang mereka ada.

     Beberapa orang pelajar MRSM Baling telah dalam acara yang dipertandingkan. Antaranya, Nur Hidayah dalam kategori Public Speaking dan Hasman Selle dalam pertandingan sajak.Selain itu, kontinjen drama MRSM Baling telah mendapat tempat kedua keseluruhan.Tambahan pula, Moha Rifqy  daripada kontinjen drama telah mendapat Anugerah Pelakon Sampingan terbaik.Semoga lebih ramai pelajar yang akan menyertai Minggu bahasa pada tahun hadapan.

0 comments:

Post a Comment